Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności
Uzdrowiskowa Gmina Miejska Szczawno-Zdrój zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: kartamieszkanca.szczawno-zdroj.pl
Data publikacji strony internetowej:   26.05.2025 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:   26.05.2025 r. 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 26.05.2025 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników. 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

Uzdrowiskowa Gmina Miejska Szczawno-Zdrój
e-mail: sekretariat@szczawno-zdroj.pl
Telefon: 74 849 39 16

PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt za pomocą wiadomości e-mail: sekretariat@szczawno-zdroj.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 74 849 39 16. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Urząd Miejski Szczawno-Zdrój ul. Tadeusza Kościuszki 17, 58-310 Szczawno-Zdrój

  1. Opis dostępności wejścia do budynku.
    Budynek czterokondygnacyjny (parter, I piętro, II piętro, III piętro). Budynek posiada dwa wejścia, do których prowadzą podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Drzwi wejściowe od przodu budynku automatyczne, drzwi boczne z możliwością otworzenia obu skrzydeł. Oba wejścia o szerokości zapewniającej swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim.
  2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
    W budynku znajduje się winda umożliwiająca swobodny dostęp do każdego pokoju w Urzędzie z wyłączeniem pomieszczeń technicznych. Wejście do każdego z pokoi o szerokości zapewniającej swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim, brak barier w postaci progów. Szerokość korytarzy umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Na paterze znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
    W Biurze Obsługi Interesanta znajduje się przenośna pętla indukcyjna. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
    W odległości ok. 30 m od ratusza znajduje się parking z wydzielonymi 2 miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych.
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
    Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
    W Urzędzie nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
Ikona aplikacji Karta mieszkańca

Karta mieszkańca

Pobierz aplikację i skorzystaj z wyjątkowych benefitów